Rozhovor s Jaroslavem Petruněm

Můžete nám prozradit, jak jste se dostal k oboru bezpečnostních služeb a zrovna k bezpečnostní agentuře D. I. SEVEN, a.s.?

V oblasti komerční bezpečnosti pracuji již od roku 1993. Ke společnosti D.I.SEVEN, a.s. jsem nastoupil v roce 1999, kde s krátkou přestávkou pracuji dodnes.

Rok 1999 byl v historii D.I.SEVEN, a.s. přelomový, došlo k její mohutné expanzi na trhu civilních bezpečnostních služeb a já jsem využil příležitosti, kterou tato společnost nabízela.

 

Jaroslav PetruňoNa svoji pozici ve společnosti jste již nastoupil, nebo jste se k ní postupně vypracoval? Bylo to těžké, a jak dlouho Vám to trvalo?

Dostat se na pozici generálního ředitele pochopitelně není samozřejmostí a vyžaduje to určité schopnosti a vědomosti. Díky předchozímu působení v bezpečnostní agentuře, kde jsem prošel všemi základními pracovními funkcemi (od pracovníka ostrahy až po vedoucího ostrahy objektu), jsem získal zkušenosti z odvětví bezpečnosti. Do společnosti D.I.SEVEN, a.s. jsem tedy nastoupil na pozici ředitele bezpečnostní divize. Po provedené restrukturalizaci společnosti v roce 2007 jsem začal vykonávat funkci ředitele společnosti pro provoz a finance, díky čemuž jsem měl možnost získat nové znalosti z další oblasti.

Jistě znáte svou konkurenci. V čem si myslíte, že jsou bezpečnostní služby D.I. SEVEN, a.s. výrazně lepší, nebo dokonce jedinečné?

Naše společnost má oproti naší konkurenci několik nesporných výhod. Mezi ty zásadní výhody patří i to, že poskytujeme komplexní bezpečnostní služby, které jsme schopni na požádání kdykoliv rozšířit i o služby Facility Managementu, pořadatelské služby a úklidový servis.

Vzhledem ke skutečnosti, že naše společnost má celorepublikové pokrytí, jsme tak schopni vyhovět „na počkání" většině požadavků našich stávajících i potencionálních klientů.

V současné době disponujeme profesionálním týmem pracovníků s mnohaletými zkušenostmi v oboru komerční bezpečnosti, a jsme tak schopni nabízet našim zákazníkům služby v té nejvyšší kvalitě.

D.I.SEVEN také vybudovalo své vlastní multimediální dohledové centrum s vysoce moderním technickým vybavením pro dálkové střežení objektů pomocí napojení na PCO, pult centrální ochrany.

Jaké typy bezpečnostních služeb u vás firmy nejčastěji poptávají ?

V dnešní době je největší zájem o komplexní bezpečnostní služby, což v praxi znamená kombinaci odborně připravené lidské síly, moderních bezpečnostních technologií a ostatních podpůrných služeb jako například PCO, výjezdové skupiny apod.

A v případě úklidových služeb?

V této sféře firmy nejvíce poptávají úklid kanceláří v režimu náhradního plnění, nebo velkoplošný úklid areálů, ať už jde o vnitřní či venkovní prostory.

Snažíte se pomáhat zdravotně postiženým občanům a poskytujete jim práci. V jakých pozicích se uplatňují?

Obory správy nemovitostí, bezpečnosti a úklidu nám umožňuje zaměstnávat i občany se zdravotním postižením. Tito se převážně uplatňují jako operátoři bezpečnostních velínů, recepční, administrativní pracovníci, technici, popřípadě i jako fyzická ostraha objektů či na jiných specializovaných pracovních pozicích jako třeba účetní apod. Záleží na stupni postižení a na oborovém zaměření každé OZP.

Nějaké perličky či veselé/nebezpečné historky z oboru?

Každý z nás, kdo měl tu možnost pracovat v oboru bezpečnosti, kde jsou „hlavním výrobním nástrojem" lidé, jistě potvrdí, že není dne, aby nedošlo k nějaké nestandardní situaci, na kterou se s odstupem doby vzpomíná již jen s úsměvem. Tedy za tu dlouhou dobu, co mám možnost v tomto oboru pracovat, bylo takových úsměvných historek opravdu mnoho...